Заявление о миссии (mission statement)
Миссия организации l заявление о миссии l компоненты заявления о миссии
Фред Р. Дэвид в учебнике по стратегическому управлению, который выдержал уже 16 изданий, перечисляет 9 компонентов, которые могут быть обозначены в заявлении и миссии (mission statement):
- Потребители, Customers—Who are the firm’s customers?
- Продукты, Products or services—What are the firm’s major products or services?
- Рынки, Markets—Geographically, where does the firm compete?
- Технологии, Technology—Is the firm technologically current?
- Рост [развитие], Concern for survival, growth, and profitability—Is the firm committed to growth and financial soundness?
- Философия, Philosophy—What are the basic beliefs, values, aspirations, and ethical priorities of the firm?
- Я-концепция, Self-concept—What is the firm’s distinctive competence or major competitive advantage?
- Имидж, Concern for public image—Is the firm responsive to social, community, and environmental concerns?
- Сотрудники, Concern for employees—Are employees a valuable asset of the firm?
David, F. R. (2011): Strategic management. Concepts and cases. Upper Saddle River N.J.: Prentice Hall, с. 51.
69
показов
70
открытий
0
Комментарии