Заявление о миссии (mission statement)

Миссия организации l заявление о миссии l компоненты заявления о миссии

Компоненты заявления о миссии (организации) (на основе David, F. R. (2011): Strategic management. Concepts and cases. Upper Saddle River N.J.: Prentice Hall.

Фред Р. Дэвид в учебнике по стратегическому управлению, который выдержал уже 16 изданий, перечисляет 9 компонентов, которые могут быть обозначены в заявлении и миссии (mission statement):

  1. Потребители, Customers—Who are the firm’s customers?
  2. Продукты, Products or services—What are the firm’s major products or services?
  3. Рынки, Markets—Geographically, where does the firm compete?
  4. Технологии, Technology—Is the firm technologically current?
  5. Рост [развитие], Concern for survival, growth, and profitability—Is the firm committed to growth and financial soundness?
  6. Философия, Philosophy—What are the basic beliefs, values, aspirations, and ethical priorities of the firm?
  7. Я-концепция, Self-concept—What is the firm’s distinctive competence or major competitive advantage?
  8. Имидж, Concern for public image—Is the firm responsive to social, community, and environmental concerns?
  9. Сотрудники, Concern for employees—Are employees a valuable asset of the firm?

David, F. R. (2011): Strategic management. Concepts and cases. Upper Saddle River N.J.: Prentice Hall, с. 51.

0
Комментарии
-3 комментариев
Раскрывать всегда