The Taycan will have up to 600 horsepower, and will do zero to 60 mph in 3.5 seconds, according to Porsche. The automaker also forecasts around 300 miles of range. The Taycan will feature a 350-kilowatt, 800-volt fast-charging system that can provide an 80-percent charge in under 20 minutes.
Tesla Roadster
Acceleration 0-60 mph
1.9 sec
Acceleration 0-100 mph
4.2 sec
Acceleration 1/4 mile
8.8 sec
Top Speed
Over 250 mph
Wheel Torque
10,000 Nm
Mile Range
620 miles
Я не иксперт, Илья мог бы ты это прокоментировать?
The Rimac Concept One provides quite the baseline, making an incredible 1,072 ponies and 1,180 pound-feet of twist right out of the box. Besting numbers like that is no easy feat, but the Concept Two looks to once again hit the reset switch on what we think is possible from an electron-powered street car.
For starters, the Concept Two will once again employ four electric motors for motivation, mounting one per wheel for an electric AWD system. This will not only provide it with the gobs of traction needed to lay down the mind-boggling output numbers, but should also help the heavy-hitter slice and dice thanks to advanced torque vectoring.
Juicing the motors will be a more potent 120-kWh battery, which will be mounted low in the chassis, just below the driver and passenger. Stamp the long skinny pedal on the right, and the set-up will make well over 1,000 horsepower and 1,000 pound-feet of torque – we’re guessing around 1,500 horses and 1,700 pound-feet of torque is definitely in the realm of possibility. With all that extra go, the Concept Two should hit 60 mph in the low 2-second range, possibly even breaking into the 1-second realm, just like the Tesla Roadster 2.0 claims. Top speed will be around 230 mph.
Numbers like that beg belief, but that’s where we’re at these days.
The Concept Two should also provide over 300 miles of range, but that’s a number that is heavily dependent on conditions and driving style.
1.пишешь что новый порш крут,
2. отвечаю что у нового порша рейндж 300 а у теслы р 620
3. отвечаешь что у тесла гавно и римака все круто.
4. показываю статью где написано что у римака 300
Ок, римац который имеет в два раза меньший запас хода чем тесла.
Я пытаюсь донести до тебя, каким бы не был Маск плохим/хорошим предпринимателем, он производит очень конкурентно способный бензиновому, электрический транспорт, а следовательно толкает индустрию.
Фанатикам? С чего ты взял что я фанатик? Я езжу на тесле? Я даже не планирую покупку. Человек толкает индустрию, я рад что есть такие предпрениматели, а в чем твоя мотивация засирать Маска и его достижения?
А ты Илюшка расстраиваешься когда люди зарабатывают, ах вот в чем все дело, ничтожный ты уродец.
Очень расстраиваюсь когда люди могут только гавнить, от чего ты так негативишь о деятельности Маска?
Он толкает индустрии, да может за деньги инвесторов, за деньги налогоплательщиков США, и обогащается на этом, но как это все относится к тебе?
Если бы топил против чинуш которые габят народ в РФ я бы слова не сказал.
Согласен, но это просто каша))) рекорд северной петли (теслафилам врядли известно что это) торжество технологий, никто в принципе такого пока не сделал. Вот это прогресс, инновации
Не, проезжает были видео немного но она осиливает.
Но справедливости ради при всей крутости быстрого старта машина после 200 сдувается. И что то интересное показать на круге не в состоянии
The Taycan will have up to 600 horsepower, and will do zero to 60 mph in 3.5 seconds, according to Porsche. The automaker also forecasts around 300 miles of range. The Taycan will feature a 350-kilowatt, 800-volt fast-charging system that can provide an 80-percent charge in under 20 minutes.
Tesla Roadster
Acceleration 0-60 mph
1.9 sec
Acceleration 0-100 mph
4.2 sec
Acceleration 1/4 mile
8.8 sec
Top Speed
Over 250 mph
Wheel Torque
10,000 Nm
Mile Range
620 miles
Я не иксперт, Илья мог бы ты это прокоментировать?
Комментарий недоступен
Ahah ты и тут обосрался)))
The Rimac Concept One provides quite the baseline, making an incredible 1,072 ponies and 1,180 pound-feet of twist right out of the box. Besting numbers like that is no easy feat, but the Concept Two looks to once again hit the reset switch on what we think is possible from an electron-powered street car.
For starters, the Concept Two will once again employ four electric motors for motivation, mounting one per wheel for an electric AWD system. This will not only provide it with the gobs of traction needed to lay down the mind-boggling output numbers, but should also help the heavy-hitter slice and dice thanks to advanced torque vectoring.
Juicing the motors will be a more potent 120-kWh battery, which will be mounted low in the chassis, just below the driver and passenger. Stamp the long skinny pedal on the right, and the set-up will make well over 1,000 horsepower and 1,000 pound-feet of torque – we’re guessing around 1,500 horses and 1,700 pound-feet of torque is definitely in the realm of possibility. With all that extra go, the Concept Two should hit 60 mph in the low 2-second range, possibly even breaking into the 1-second realm, just like the Tesla Roadster 2.0 claims. Top speed will be around 230 mph.
Numbers like that beg belief, but that’s where we’re at these days.
The Concept Two should also provide over 300 miles of range, but that’s a number that is heavily dependent on conditions and driving style.
Комментарий недоступен
Да ты и читать не умеешь))))
"The Concept Two should also provide over 300 miles of range, but that’s a number that is heavily dependent on conditions and driving style."
ТРИСТА МИЛЬ, КАРЛ!
и то как пойдет.
Комментарий недоступен
1.пишешь что новый порш крут,
2. отвечаю что у нового порша рейндж 300 а у теслы р 620
3. отвечаешь что у тесла гавно и римака все круто.
4. показываю статью где написано что у римака 300
"И че что триста миль?"
Ну не ты точно дятел конченный.
Комментарий недоступен
Переобуваться твой конек, напиши статью о Rimac, причем тут Porsche не понимаю.
Комментарий недоступен
ну мы ценники сравниваем в 200к, ты привел пример порше за 200к в ответ получил теслу за 200к, это твоя методика измерения на сколько я помню.
Но приэтом привел в пример римак у которого цена будет явно не 200к в ритейле. (намного выше)
Комментарий недоступен
Это два спортивных электромобиля.
Ну это может продолжатся бесконечно, ты переобуваешься в каждом коменте. Ладно я умываю руки)
Комментарий недоступен
Ок, римац который имеет в два раза меньший запас хода чем тесла.
Я пытаюсь донести до тебя, каким бы не был Маск плохим/хорошим предпринимателем, он производит очень конкурентно способный бензиновому, электрический транспорт, а следовательно толкает индустрию.
Шах и мат Илья Максимов!
Комментарий недоступен
Фанатикам? С чего ты взял что я фанатик? Я езжу на тесле? Я даже не планирую покупку. Человек толкает индустрию, я рад что есть такие предпрениматели, а в чем твоя мотивация засирать Маска и его достижения?
А ты Илюшка расстраиваешься когда люди зарабатывают, ах вот в чем все дело, ничтожный ты уродец.
Комментарий недоступен
А по делу что то будет?
Комментарий недоступен
Не писать я имел в виду твои статьи на тему электромобилей.
Комментарий недоступен
По делу что то будет?
Комментарий недоступен
Почитай ветку.
Комментарий недоступен
Спасибо за беседу Илья.
Комментарий недоступен
Очень расстраиваюсь когда люди могут только гавнить, от чего ты так негативишь о деятельности Маска?
Он толкает индустрии, да может за деньги инвесторов, за деньги налогоплательщиков США, и обогащается на этом, но как это все относится к тебе?
Если бы топил против чинуш которые габят народ в РФ я бы слова не сказал.
Комментарий недоступен
Комментарий недоступен
А полуэлектрический считается?
Комментарий недоступен
1080p на ютубе есть на чем смотреть?))))
Комментарий недоступен
https://www.youtube.com/watch?v=KsLi7HgSuhI
смотреть только в максимальном разрешении
Комментарий недоступен
Согласен, но это просто каша))) рекорд северной петли (теслафилам врядли известно что это) торжество технологий, никто в принципе такого пока не сделал. Вот это прогресс, инновации
Комментарий недоступен
Не, проезжает были видео немного но она осиливает.
Но справедливости ради при всей крутости быстрого старта машина после 200 сдувается. И что то интересное показать на круге не в состоянии