Перед тобой результаты опроса. Прокомментируй их и напиши мнение по теме опроса. В твоем ответе должно быть строго не меньше 200 и не больше 250 слов. Ответ должен состоять из пяти абзацев. Пиши языком уровня B1.
Абзац №1. Make an opening statement on the subject of the project
Это вступление. Здесь отрази тему эссе и назови источник данных, о которых пойдет речь. Этот абзац состоит из трех предложений, в которых надо описать основную мысль работы и указать источник информации: таблицу или диаграмму.
Клише для абзаца №1:
Nowadays, people are getting more and more concerned about [...].
Some people think that [...].
There are those who say that [...].
Some people are convinced that [...].
Nowadays, some people may hold the opinion that [...].
At the same time, others consider that [...].
Others agree that [...].
[...] and others believe that [...].
Пример абзаца №1
Nowadays, people are getting more and more concerned about the growing prominence of IT careers among teenagers in Zetland. During our research on why IT professions are so popular among young people, I found a table with statistics that reveal the main reasons behind their choice. In this essay, I will examine these numbers and share my thoughts on the subject.
Абзац №2. Select and report 3 facts
Здесь изложи 3 факта, которые дает таблица или диаграмма. В этом абзаце четыре предложения. В первом должна быть вводная мысль, которая изложит смысл всего абзаца. Дальше — по одному предложению на каждый факт.
Клише для абзаца №2 эссе по английскому:
As can be seen from the [...].
First(ly), [...].
Second(ly), [...].
Finally, [...].
First of all, [...].
Besides, [...].
What is more, [...].
Пример абзаца №2
As can be seen from the data provided, we can observe the key insights about the preferences of Zetland teenagers when it comes to IT careers. Firstly, 33% of the respondents prioritise a good salary as their primary motivation for choosing a career in IT. Secondly, many vacancies in the IT sector, with 25% of youths, emphasise the wealth of job opportunities available. Finally, working from home is a significant factor, with 20% of the respondents valuing this flexibility in their career choices.
Абзац №3. Make 2 comparisons where relevant and give your comments
В третьем абзаце нужно сравнить числовые данные из таблицы или диаграммы. В этом абзаце три предложения. В первом должна быть вводная мысль, которая изложит смысл всего абзаца. Дальше сделай два сравнения положений из данных и прокомментируй их.
Клише для абзаца №3 эссе по английскому:
Comparing [...] to [...].
[...] in comparison with [...].
[...] whereas [...].
The difference between [...].
Пример абзаца №3
Comparing the reasons for choosing an IT career among Zetland teenagers, we noticed some interesting trends. Good salary appears to be the most popular reason, with 33% of the respondents, while constant development seems to be the least favoured, getting only 8%. This significant difference of 25 percentage points highlights how important money is in teenagers' career decisions.
Абзац №4. Outline a problem that can arise with some IT jobs and suggest a way of solving it.
В этом абзаце нужно выделить и описать проблему, которую видно из предыдущих фактов и сравнений. Потом предложить способ, как ее можно было бы решить.
Клише для абзаца №4 эссе по английскому:
According to the research [...].
As a result, [...].
I believe [...].
I would suggest [...].
Пример абзаца №4
Based on the data and comparisons, a significant issue emerges in the field of IT careers among Zetland teenagers. While these careers offer benefits, such as good salaries and numerous opportunities, there is a risk of work-related stress and burnout. To address this, I would suggest that educational institutions and IT companies introduce stress management programs, prioritise well-being, and encourage a healthy work-life balance.
Абзац №5. Conclude by giving and explaining your opinion on the importance of IT in the modern world
Это заключение. В нем нужно подвести итоги работы, описать и объяснить свое мнение по теме задания. Важно, чтобы этот абзац по объему был примерно одинаковым с первым абзацем.
Клише для абзаца №5 эссе по английскому:
According to the arguments presented above, I can note [...].
All in all, [...].
In conclusion, I would like to stress that [...].
To sum up, [...].
The arguments I have presented [...] would indicate that [...].
All in all, I still strongly believe that [...].
From these arguments one could conclude that [...].
So it is up to you to decide whether or not [...].
Пример абзаца №5
In conclusion, I would like to stress that IT careers hold significant appeal for Zetland teenagers. The data highlights various factors contributing to their popularity, including good salaries, ample job opportunities, remote work options, creative prospects, and continuous growth potential. Overall, I firmly believe that IT careers offer young individuals the tools and opportunities needed to thrive in the digital era.
Сдавала ЕГЭ по английскому. Сборники от составителей экзамена выходят поздно, если ты не из тех регионов, могут попасться темы со словами уровня C1 (хотя для сдачи экзамена нужно B2). Не поймёшь тему — потеряешь баллы. Нужно писать только по шаблонам, т.к. формулировки могут не понравиться проверяющему и не подойти по критериям экзамена. Критерии тоже очень странные. Если их не знаешь, гарантированно получишь 0 баллов или почти 0. Интересно, короче, но лучше, чем вступительные в ВУЗе)
Язык — это навык, в первую очередь. А половина ЕГЭ проверяет знание шаблонов для письма и умение не попадаться в смысловые ловушки разработчиков заданий.
Забавно, что только с таким бредом нейросеть и не справилась.