In fact, the process is about the same as in Russia. Identify the problem or topic you want to explore. Prepare the questions. Prepare the questions according to the rules (for example - ask open questions).
The hard part:
1. Find respondents;
2. Different time zones, find the right time, adjust;
3. Respondents from India, Africa and Brazil, it is difficult to communicate because of poor Internet connection;
4. Respondents from USA need a friendly reminder, they often forget about the interview;
5. Respondents from Ireland, nothing is clear (ha-ha) it helps me to record audio interviews.
And, of course, important always keep in mind the cultural differences.
Еще я бы добавил не только записывать, но и транскрибировать все интервью. И адаптировать платформы для звонков в зависимости от страны и индустрии. Например, в ЕС 🇪🇺 любят очень MS Teams и там есть возможность включения субтитров, но их нужно копировать после КАЖДОГО вопроса. Иначе не сохранится, если вы не организатор встречи. То есть задал вопрос, послушал развернутый ответ, скопировал ответ. Задал более глубинный вопрос. Я так активно провожу такое на стадиях изучения рынка приоритетных стран.
Интересная статья.
Вопрос: какой уровень английского был у ваших людей, кто звонил западным клиентам?
Запускаем следующий поток курса уже 16 августа, так что не пропустите :)