Вдохновение клиента: в чем суть концепции и как её использовать

Вас вдохновляет лента в соцсетях? А здесь, на виси? Говоря о том, что клиентов надо вдохновлять, мы вслед за психологами и маркетологами предлагаем вызывать у них «вау»-реакцию, вовлекать их во взаимодействие с брендом и стимулировать покупки. Вычленили самое интересное из западных исследований и подготовили гайд по вдохновению клиентов.

<p><i>Концепция вдохновения клиента применима как инструмент проверки: чем именно бренд намерен вдохновить клиента и на какое действие</i></p>
6

Источники:

M. Frasquet, M. Ieva, A. Mollá-Descals. Customer inspiration in retailing: The role of perceived novelty and customer loyalty across offline and online channels. Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 76, 2024. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103592

T. Boettger, T. Rudolph, H. Evanschitzky, T. Pfrang. Customer Inspiration: Conceptualization, Scale Development, and Validation. Journal of Marketing, Volume 81, 2017. http://dx.doi.org/10.1509/jm.15.0007

E. Izogo, M. Mpinganjira, F. N. Ogba. Does the collectivism/individualism cultural orientation determine the effect of customer inspiration on customer citizenship behaviors? Journal of Hospitality and Tourism Management, Volume 43, 2020. P. 190-198. https://www.researchgate.net/publication/340910437_Does_the_collectivismindividualism_cultural_orientation_determine_the_effect_of_customer_inspiration_on_customer_citizenship_behaviors

C. Libaque-Saenz, M. Hernani-Merino, G. Noel. (2019). Antecedents and Consequences of Customer Inspiration: An Empirical Study in the Context of Electronic Devices. 2019. https://www.researchgate.net/publication/342398121_Antecedents_and_Consequences_of_Customer_Inspiration_An_Empirical_Study_in_the_Context_of_Electronic_Devices

S. Wissen, L. Anatan. The influence of customer inspiration on social media marketing toward architectural service purchase intention. Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, Volume 25(1), 2023, P. 13-24. https://doi.org/10.9744/jmk.25.1.13-24

H. Sheng, P. Yang, Y. Feng. How to inspire customers via social media. Industrial Management & Data Systems, 120(6), 1041–1057. 2020. https://doi.org/10.1108/IMDS-10-2019-0548

Cao Yao, Zhou Zhimin, Majeed Salman. Stimulating Customer Inspiration Through Online Brand Community Climates: The Mediating Role of Customer Interaction. Frontiers in Psychology, Volume 12, 2021. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.706889

Ответить